Bine ai venit!

China Focus: Noul tren de mare viteza al Chinei debuteaza pe ruta Beijing-Shanghai

29/06/2017

Următoarea generație de tren-glonț chinez, “Fuxing,” a circulat pentru prima dată, luni, pe linia Beijing-Shanghai.

CR400AF a plecat din gara Beijing Sud la ora 11:05 dimineața cu direcția Shanghai, în timp ce, la exact aceeași oră, CR400BF a plecat din gara Shanghai Hongqiao cu direcția Beijing.

Linia Beijing-Shanghai este cea mai aglomerată din China, folosită de mai bine de jumătate de milion de pasageri în fiecare zi.

Noile trenuri-glonț – unități multiple electrice (EMU) – pot atinge viteza de 400 de kilometri pe oră și pot menține o viteză constantă de 350 de kilometri pe oră.

Trenul include un sistem de monitorizare care încetinește automat trenul în caz de urgență sau condiții anormale. Telemetria permite unui centru de control să monitorizeze trenul în timp real.

“Fuxing” (renaștere) este actualizat în mod substanțial față de “Hexiehao” (armonie). “Fuxing” este mult mai spațios și eficient energetic, cu o speranță de viață mai mare și o fiabilitate mai bună.

“Trenul a fost proiectat și fabricat în întregime în China. Deținem toate drepturile de proprietate intelectuală”, a declarat Lu Dongfu, manager general al China Railway Corp., operatorul noului tren.

China a început să lucreze la trenurile EMU în 2012 și în 2015, primul EMU a atins 385 de kilometri pe oră. În iulie 2016, două trenuri EMU care circulau cu 420 de kilometri la oră au trecut unul pe lângă altul, în direcții opuse, pe șine paralele.

“Tehnologia trenurilor de mare viteză a devenit în totalitate indigenă”, a spus He Huawu, inginer șef al China Railway Corp.

China are cea mai lungă rețea de căi ferate de mare viteză, 22.000 de kilometri la finele anului trecut, aproape 60 la sută din totalul mondial. Trenurile-glonț chineze au fost cumpărate de către Indonezia, Rusia, Iran și India.

He Huawu a declarat că “Fuxing” va fi principalul tren de mare viteză de export în viitor. Modelul poate fi adaptat diverselor situații geologice și operaționale, inclusiv climat extrem, având o putere centrală competitivă pe piața mondială.

O legătură de mare viteză între capitala indoneziană Jakarta și orașul apropiat Bandung a fost primul pachet complet de contract de peste hotare încheiat de către trenurile de mare viteză ale Chinei, folosind standardele chineze în tehnică, monitorizare, proiectare, construcție, echipament și instruire a personalului.

Companiile chineze caută acum activ contracte în Malaezia și Singapore, Mongolia, Marea Britanie, Statele Unite și în Africa.

China va testa în curând trenuri fără conductori pe linia Beijing-Zhangjiakou și va efectua mai multe experimente pe viitor pe trenurile maglev, a adăugat He.

Sursa: China Xinhua News

Last modified: 29/06/2017

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *