Bine ai venit! | 欢迎访问网页

Universitatea Tianjin proiecteaza un “plaman” curat pentru C919

26/05/2017

C919 şi-a încheiat zborul experimental în 5 mai. Performanța avionului C919 este superioară celor mai multe aeronave similare, în special datorită sistemului său inovator de distribuție a aerului, care oferă un aer mai curat pasagerilor. Intensitatea aerului în cabina modelului C919 este îmbunătățită cu 20% comparativ cu cea a altor aeronave tradiționale mari.

Proiectarea “sistemului respirator” al modelului C919

O echipă de cercetare științifică a Universității din Tianjin a dezvoltat sistemul de control al mediului în cabină și “sistemul respirator” al modelului C919, inclusiv simulările matematice și designul optim.
Echipa de cercetare a Universității din Tianjin a efectuat numeroase analize științifice pentru a simula și optimiza distribuția aerului în cabină, parte integrantă a sistemului de control al aerului, pentru a se asigura că toți pasagerii se vor bucura de aer curat și confortabil, indiferent unde vor sta.

Potrivit lui Liu Junjie, profesor la Școala de Științe și Ingineria Mediului din cadrul Universității din Tianjin, unul dintre punctele forte ale modelului C919 este noul sistem de distribuție a aerului care oferă pasagerilor un aer curat, mai proaspăt și mai stabil. Oficiile de evacuare au adoptat cel mai recent design, aerul circulând simultan din partea superioară a cabinei și din partea portbagajului. Acest lucru nu numai că poate accelera fluxul de aer, dar și reduce disconfortul pasagerilor cauzat de temperatura neuniformă.

“Airbus și Boeing iau în considerare, în principal, sensibilitatea la temperatura corporală a occidentalilor, în timp ce C919 a acumulat mai multe date referitoare la sensibilitatea la temperatura corporală a chinezilor”, a adăugat Liu.

Platforma exclusivă a cabinei experimentale

Cercetarea sistemelor de control al mediului în cabină, în industria aeronautică civilă internațională, este efectuată, în principal, de instituții relevante de cercetare specializate în companii precum Boeing și Airbus. Boeing 787 poate controla umiditatea și curățenia aerului din interiorul cabinei, în timp ce alte tipuri de aeronave controlează doar temperatura aerului din cabină. La începutul inițiativei Chinei privind aeronavele civile de mari dimensiuni, nu exista o platformă de cercetare specifică pentru mediul cabinelor.

În 2008, Chen Qingyan, fost participant la Programul de Cercetare Chang Jiang și profesor la Universitatea Purdue din Statele Unite, a fost invitat să predea la Universitatea Tianjin. La acea vreme, el era, de asemenea, directorul Centrului American de Cercetare a Mediului Cabinelor Aeronavelor, care joacă rolul de lider în domeniul controlului mediului în cabina avioanelor.

Singura cerință a lui Chen pentru a lucra la Universitatea din Tianjin a fost “o aeronavă aptă pentru zbor”. Universitatea Tianjin i-a îndeplinit imediat solicitarea, achiziționând o aeronavă MD-82 și stabilind, astfel, singura platformă din lume a cabinei experimentale, alcătuită dintr-o întreagă aeronavă. Aceasta a fost folosită pentru simularea și optimizarea sistemului de distribuție a aerului pentru modelul C919, în 2009.

“Am sperat să începem cu cercetarea de bază şi să aducem o contribuţie solidă la designul aeronavelor mari din China”, a spus Chen Qingyan. Astăzi, Centrul de inovare a cabinelor de la Universitatea Tianjin, condus de Chen Qingyan, a atins o dimensiune considerabilă și a adunat un număr de tineri cercetători chinezi.
Designul cabinei îmbunătățește confortul

Liu Junjie este directorul laboratorului municipal din Tianjin pentru monitorizarea calității aerului interior și, de asemenea, un partener de lucru apropiat al profesorului Chen Qingyan.

“Scopul nostru este să facem cel mai confortabil şi mai curat mediu în cabină din lume.” Oamenii obişnuiau să se concentreze asupra faptului că dacă un avion poate zbura, cât de repede poate zbura acesta. Acum, accentul s-a mutat pe siguranţă, confort şi sănătate”, a spus Liu.

Sistemul de control al mediului cabinei este unul dintre cele nouă sisteme critice ale unei aeronave și, de asemenea, o tehnologie cheie implicată în informațiile clasificate. Începând cu anul 2009, studenții de la Universitatea din Tianjin au început să acorde o atenție deosebită științei și tehnologiei aeronavelor mari, pe controlul şi designul acestora. Liu a adăugat: “La început, în acest domeniu, nu au existat nici fundații de cercetare, nici platforme experimentale, să nu mai vorbim de dispozitive de verificare în China. A trebuit să începem de la zero”.

“Metoda de simulare inversă și de proiectare” propusă de Chen Qingyan este acum aplicată la avionul autohton, C919. La momentul respectiv, conceptul de design era diferit de cel al companiei Boeing, Airbus etc. “Nu se aştepta ca pasagerii să se adapteze în mod pasiv la mediul înconjurător, dar lua în considerare confortul călătorilor, proiectând mediul înconjurător în funcție de nevoile pasagerilor”.

Universitatea Tianjin a simulat mediul din cabină în mediul ambiant de laborator. A testat o cabină cu șapte rânduri de scaune folosind dispunerea celor din C919. Fiecare scaun din cabină are un model în mărime naturală, iar modelul este înfășurat în fire pentru a genera căldura simulată a corpului. Echipa de cercetare a făcut constant teste, pentru a găsi ultimul flux de aer purificat utilizând cele mai puține orificii de aerisire.

Avioanele civile tradiționale schimbă aerul din partea superioară a cabinei de la distribuitorii de aer, ceea ce determină ca pasagerii să simtă neuniform temperatura caldă sau rece și, încă mai rău, vortexurile formate la ferestre duc la reținerea poluanților și a germenilor infecțioși. Cu toate acestea, C919 furnizează aer simultan din rafturile superioare și laterale, ceea ce înseamnă că astfel de vortexuri nu pot fi formate și, de asemenea, blochează fluxurile longitudinale în cabină. Astfel, C919 nu numai că reduce probabilitatea de răspândire a bolilor în rândul pasagerilor din cabină, dar aerul din interiorul acesteia va fi “curat, pur și proaspăt”, spun cercetătorii.

“Deși industria aeronautică a Chinei a început târziu, prin efectuarea de studii asupra problemelor fundamentale comune și prin realizarea unor descoperiri şi progrese, ne vom afla în prima linie a competiției mondiale”, a spus Chen Qingyan, potrivit chinadaily.com.

Sursa: Radio China International

Last modified: 26/05/2017

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *